Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

Capul unui lup uriaş de acum 40.000 de ani, descoperit intact în Siberia FOTO

9 Jun 2019 11:59:30
Autor: Alina Vasile

Capul unui lup din Era Glaciară, considerat a fi trofeul unui vânător, a fost descoperit în solul îngheţat din Siberia. Aceasta reprezintă o „descoperire unică a primelor rămăşiţe ale unui lup pleistocen, cu un ţesut conservat“, spun oamenii de ştiinţă.

Capul cu o lungime de 40 de centimetri a fost găsit de un localnic în vara anului 2018, în regiunea Iacutia din Siberia, şi are o vechime de peste 40.000 de ani, potrivit Siberian Times.

Lupul are creierul şi colţii intacţi, la fel şi blana bogată, asemănătoare unui mamut, iar cercetătorii japonezi estimează că ajunsese la maturitate, având între 2 şi 4 ani în momentul morţii.

Oamenii de ştiinţă de la Muzeul de Istorie Naturală din Suedia vor examina ADN-ul prădătorului din timpuri preistorice.

„Aceasta este o descoperire unică a primelor rămăşiţe ale unui lup din Pleistocen, cu un ţesut conservat. Le vom compara cu lupii de astăzi, pentru a înţelege modul în care a evoluat specia şi pentru a-i reconstrui aspectul", a declarat Albert Protopopov, de la Academia de Ştiinţe din Iacutia.

Descoperirea uimitoare a fost anunţată în Tokyo, Japonia, în deschiderea unei expoziţii a rămăşiţelor unor fiare îngheţate, organizată de oameni de ştiinţă japonezi şi siberieni.

Lupul este expus alături de un pui de leu de peşteră bine conservat. Puiul are aproximativ 40 de centimetri şi cântăreşte 800 de grame, cercetătorii fiind de părere că a murit la scurt timp după naştere.

„Muşchii, organele şi creierul sunt în stare bună. Vrem să le evaluăm trăsăturile fizice, comparându-le cu leii şi lupii de prezent“, a declarat Naoki Suzuki, profesor de paleontologie în Tokyo.

Misterul unei specii dispărute acum 136.000 de ani: pasărea a renăscut

Popescu Ion
9.06.2019, 12:09:34

Comentariu considerat abuziv.

foarte atent
9.06.2019, 12:46:16

asta e stramoshul lui Dragneala !

Ggggg Hhhhh
9.06.2019, 13:41:53

Lupul dacic?

+1 (1 vot)
Adrian Foangă
9.06.2019, 15:59:42

Capul decapitat?:))

Dan Narcis
9.06.2019, 22:56:03

Nu mai scrieti prostii doar de dragul senzationalului. Lungimea capului, asa cum se vede din poza, e in jur de 30 cm si nu 40, numaratoarea incepe de la 10cm. Iar lungimea unui lup din zilele noastre este intre 120 si 150 cm, fara coada si nu 80 cm cum sustine articolul. Verificati datele inainte de a le publica drept articol de senzatie.

+1 (1 vot)