Cum au dispărut dinozaurii? Un nou studiu arată că au fost ucişi de flori şi exterminaţi de asteroid

Ultimele descoperiri ale oamenilor de ştiinţă indică faptul că dinozaurii ar fi dispărut de pe planetă chiar dacă Pământul nu ar fi fost lovit de un asteroid acum 65 de milioane de ani.

O specie de plante care se dezvoltase în acele vremuri era foarte toxică pentru aceştia şi ar fi putut duce la dispariţia lor, notează publicaţia CNET.com.

Descoperirea a fost făcută de o echipă de cercetători de la Universitatea Albany, condusă de profesorul Gordon Gallup. Aceştia au descoperit fosile ale plantelor respective, care ar fi fost extrem de toxice la vremea aceea pentru dinozauri. Gallup spune că evoluţia acestora era destul de lentă, nepermiţându-le să dezvolte papile gustative care să transmită creierului posibilitatea de pericol.

„Chiar dacă asteroidul a jucat un rol determinant, deficitul psihologic care i-a împiedicat pe dinozauri să înveţe să se abţină de la a mânca anumite plante a fost copleşitor pentru specie", a spus Gallup.

În urma acestei descoperiri, oamenii de ştiinţă au studiat şi capacitatea de adaptabilitate a papilelor gustative de la anumite specii de crocodili şi de păsări, despre care se consideră că s-ar trage din dinozauri. Se pare că păsările au un mecanism de apărare asigurat de recunoaşterea vizuală, care le opreşte din a mânca lucruri care pot fi toxice, în timp ce crocodilii, ca şi şi strămoşii lor mai mari, au continuat să le consume.