Descoperire impresionantă: Un animal marin este capabil să îşi regenereze complet organele dacă este disecat

Există sute de specii de ascidii, care se regăsesc în
toate oceanele şi mările lumii.
Există sute de specii de ascidii, care se regăsesc în toate oceanele şi mările lumii.

O specie din rândul vieţuitoarelor marine capabilă să-ţi regenereze toate organele, chiar şi atunci când este disecat în trei fragmente a fost descoperită de cercetătorii israelieni, a anunţat luni Universitatea din Tel Aviv, citată de Xinhua.

Constatările fac parte dintr-un studiu realizat de cercetători de la TAU în colaborare cu oameni de ştiinţă de la Universitatea din Padova, Italia, publicat în jurnalul Frontiers in Cell and Developmental Biology, scrie Agerpres.

Echipa de oameni de ştiinţă a descoperit că această specie (ascindia), care se găseşte în mod obişnuit în Golful Eilat (Akaba, Aqaba) din Marea Roşie, se poate regenera, fiecare fragment ştiind exact modul în care să îşi redobândească funcţionarea tuturor sistemelor lipsă ale corpului, devenind în scurt timp trei creaturi independente.

Niciodată nu a fost descoperită o asemenea capacitate regenerativă în rândul unei specii solitare care se reproduce sexual”, au notat cercetătorii.

Cercetătorii au disecat câteva zeci de ascidii în trei fragmente, lăsând o parte a corpului fără centru nervos, inimă şi o parte a sistemului digestiv.

În mod surprinzător, fiecare fragment nu doar că a supravieţuit disecţiei, însă toate organele s-au regenerat în fiecare dintre cele trei secţiuni.