Descoperire în Marea Roşie: Animal marin capabil să-şi regenereze organele

Marea Roşie foto: Digi-World.tv

Descoperirea din Marea Roşie a fost făcută de oamenii de ştiinţă ai Universităţii din Tel Aviv. Animalul este capabil să-şi regenereze organele chiar şi atunci când este tăiat în trei fragmente.

Toate aceste descoperiri ale cercetătorilor de la Unoversitatea din Tel Aviv au fost menţionate într-un studiu realizat în colaborare cu oameni de ştiinţă de la Universitatea din Padova, Italia, publicat în jurnalul Frontiers in Cell and Developmental Biology, notează Agerpres.

Animalul în cauză face parte din filumul Chordata şi se găseşte în mod obişnuit în Golful Eilat (Akaba, Aqaba) din Marea Roşie.

Conform specialiştilor, există sute de specii de ascidii, iar de cele mai multe ori exemplarele se camuflează sub formă de protuberanţe pe roci şi, prin urmare, sunt greu de distins în mediul acvatic.

Cercetătorii au disecat câteva zeci de ascidii în trei fragmente, lăsând o parte a corpului fără centru nervos, inimă şi o parte a sistemului digestiv, arată sursa citată.

Specia menţionată în stufiu se pate regenera, fiecare fragment ştiind exact modul în care să îşi redobândească funcţionarea tuturor sistemelor lipsă ale corpului, devenind în scurt timp trei creaturi independente. Fiecare fragment nu doar că a supravieţuit disecţiei, însă toate organele s-au regenerat în fiecare dintre cele trei secţiuni.

''Niciodată nu a fost descoperită o asemenea capacitate regenerativă în rândul unei specii solitare care se reproduce sexual'', au notat cercetătorii.

Citeşte şi:

Oamenii de ştiinţă nu ar putea opri un asteroid periculos să lovească Europa în termen de şase luni, arată o simulare NASA

Moleculă purtătoare de oxigen, descoperită pe o exoplanetă gingant. „Suntem singuri?”