Elon Musk a prezentat primul tunel „Boring” săpat în regiunea Los Angeles care va rezolva problema traficului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Miliardarul Elon Musk a prezentat marţi primul tunel săpat de compania sa Boring Company pentru transport de mare viteză în regiunea Los Angeles, parte a unui proiect ambiţios de a fluidiza traficul extrem de aglomerat din al doilea mare oraş din Statele Unite, transmite Reuters.

Într-o prezentare de 30 de minute făcută în direct prin webcast, Musk a lăudat noul segment finalizat, de 1,83 de kilometri, pe care l-a descris ca pe o premieră datorită costului scăzut, şi a tehnologiei de forare rapidă experimentată de Boring Company.

Musk a promovat tunelul ca fiind un prim pas către dezvoltarea unei reţele subterane de mare viteză capabilă să transporte vehicule şi pietoni pentru evitarea traficului stradal ”distrugător” din Los Angeles, cu o viteză de până la 150 de mile pe oră.

Noul, tunel a fost excavat pe un traseu care trece pe lângă Los Angeles şi pe sub oraşul Hawthorne, unde se află sediile centrale ale Boring Company şi compania spaţială SpaceX, deţinute de Musk.

Musk, cunoscut cel mai mult pentru fabrica de automobile electrice Tesla, a lansat proiectul de transport public după ce s-a plâns pe Twitter, în 2016, că traficul din Los Angeles ”îl înnebuneşte”, el promiţând atunci că ”va construi o maşină de forat şi va începe să sape”.

În luna mai, compania a prezentat pentru prima oară imagini din tunelul Hawthorne, cu un video realizat de o cameră care a parcurs tunelul care care un diametru de 3,7 metri.

Marţi, Musk a estimat costul primului segment al tunelului la circa 10 milioane de dolari, care include costul escavării, infrastructura internă, instalaţia de iluminat şi cea de ventilaţie, sistemele de siguranţă, de comunicaţie şi o şină.

Prin comparaţie, a spus Musk, forarea unui tunel de o milă prin tehnologia tradiţională costă până la 1 miliard de dolari şi durează şase luni.

Musk a lăudat mai multe inovaţii, între care maşinile de forat de mare putere, săparea unor tunele mai înguste, evacuarea rapidă a reziduurilor şi efectuarea simultană a escavaţiei şi a consolidării tunelului.

Miliardarul a invocat şi comparaţia sa favorită cu un melc, care, afirmă el, se mişcă de 14 ori mai rapid decât o maşină de forat tuneluri.

”Dorim să fim ceva mai rapizi decât un melc”, a spus Musk, care nu a precizat cât a durat construcţia tunelului.

Musk a prezentat în schimb imagini filmate cu un lift nou construit care are rolul să transporte pasagerii de la suprafaţă până la intrarea în subteran. În video se vede un automobil Tesla Model X în lift.

Atunci când va fi finalizat, sistemul lui Musk va consta în platforme pentru pasageri şi vehicule numite ”skates”, care vor traversa tunelele cu ajutorul energiei electrice.

O alternativă ar fi ca vehiculele de pasageri să fie dotate cu roţi laterale retractabile care să le permită circulaţia prin tunele în mod autonom.

Musk a sosit la evenimentul de marţi seara într-un vehicul Tesla echipat în acest mod şi a fost primit cu entuziasm de mulţimea adunată.

Acesta a provocat emoţie în acest an, anunţând că va oferi călătorii gratuite prin tunel, dar marţi nu avut loc astfel de călătorii. Compania a postat un mesaj online în care a explicat că aceste călătorii vor fi numai pe bază de invitaţie, din cauza cererii foarte mari.

Dacă va avea succes, tunelul Hawthorne va conecta în final o reţea de alte tuneluri care urmează să fie construite.

Luna trecută, Boring Company a renunţat la planurile pentru un segment de 2,7 mile pe sub cartierul West Los Angeles, în urma unui litigiu cu grupuri din comunitate.

Compania continuă însă proiectul unui tunel către Dodger Stadium, care va face legătura cu o linie de metrou existentă.

În luna iunie, Boring a fost selectată de municipalitatea din Chicago penttru construcţia unui sistem de tranzit subteran care va lega centrul oraşului de aeroportul principal. Compania a mai propus construirea unui tunel pe coasta de est, care va conecta Washington, D.C de suburbiile din Maryland.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite