Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

Tutankhamon, faraonul cu pumnal fabricat din material extraterestru

1 Jun 2016 14:12:57
Autor: Răzvan Băltăreţu
Tutankhamon, poate cel mai cunoscut faraon pe care Egiptul l-a dat.

Mormântul faraonului Tutankhamon a fost descoperit în urmă cu aproape un secol, dar încă nu i-au fost aflate toate secretele.

Un studiu realizat de cercetători italieni şi egipteni a arătat că un pumnal de fier îngropat alături de tânărul faraon are origini extraterestre. Provenienţa acestuia a fost stabilită cu un spectrometru cu fluorescenţă de raze X. Cercetătorii au observat că lama pumnalului conţine o cantitate neobişnuit de mare de nichel, o caracteristică specifică meteoriţilor. „Proporţia de nichel şi cobalt din lamă este compatibilă cu cea a meteoriţilor fieroşi", a explicat Daniela Comelli, Politehnica din Milano.

Artefactele produse cu minereu de fier extras din minele obişnuite conţin 4% nichel, în timp ce la arma lui Tutankhamon proporţia este de 11%. O altă trăsătură a meteoriţilor fieroşi este prezenţa cobaltului, identificat, de asemenea, în lama pumnalului, alături de fosfor şi alte materiale care sugerează că materia primă a fost de origine extraterestră, scrie „The Guardian“.

Cercetătorii au verificat descoperiri lor şi prin teste pe alţi meteoriţi identificaţi pe o rază de circa 2.000 de kilometri în jurul mormântului lui Tutankhamon. Aceştia au identificat exact fragmentul cosmic din care ar fi fost realizat pumnalul: o rocă numită Kharga descoperită la aproximativ 240 de kilometri Vest de oraşul Alexandria din Egipt. Kharga a fost singurul meteorit studiat cu aceeaşi cantitate de nichel şi cobalt identificat în lamă.

În ciuda provenienţei extraterestre a materialului din care a fost făcut pumnalul, nu este chiar o coincidenţă. Egiptenii atribuiau o mare valoare acestui metal considerat divin datorită originii sale cereşti.

Mai mult, lama pumnalului nu este singurul obiect din mormântul lui Tutankhamon realizat dintr-un material atât de rar. Pandativul sub formă de scarabeu de la gâtul lui Tutankhamon ar fi confecţionat dintr-o sticlă care s-a format în urma căderii unei roci cosmice în deşertul Libian, topind nisipul din jur. Aceasta este sticlă cu puritate de mare, având şi o concentraţie de cuarţ de 98%. Totuşi, chiar şi cu aceste descoperiri, asta nu înseamnă că piramidele au fost construite de extratereştri, dar cu siguranţă vor fi alimentate teoriile conspiraţiei.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Adrian Foangă
1.06.2016, 14:45:19

TOT fierul, toate elementele de pe Pamant sunt de origine extraterestra, inca de la formarea planetei.

Realist
1.06.2016, 15:06:56

Ei, sunt jocuri de cuvinte. Pumnalul era realizat din fier meteoritic - ca faraon era firesc sa prefere un material "venit din cer". Asemanator, musulmanii venereaza "piatra neagra de la Kaaba", aflata in centrul Marii Moschei din Mecca, care cica ar fi fost trimisa de Allah (se crede ca este un fragment de metorit). Povestea spune ca initial era alba, dar atatea pacate a absorbit incat a devenit neagra - de unde si fervoarea religioasa de a saruta aceasta piatra. In fiecare an, pe Terra cade o cantitate de 40.000 de tone de praf cosmic (inclusiv meteoriti) - deci gramezi de material "extraterestru" - nimic deosebit.

Radu Mircea
1.06.2016, 17:43:09

# Realist Pe mine titlul ma cam pus pe ginduri . Astept ca cineva sa descopere ca infasurat in bandaje avea vreun aifon 6s inca functional si cu numere extraterestre . M-am linistit insa , era un obicei ca din meteoritii fierosi sa fie confectionate arme pentru capetenii , mai ales ca egiptenii nici nu cunosteau tehnologia obtinerii otelului .

Stefanescu Marian
1.06.2016, 19:35:23

Dar dacă și Tutankhamon era extraterestu?

-1 (1 vot)
Sorin Constantin
1.06.2016, 19:46:21

Iată un titlu de origini exculturale,nu e vorba de farfurii zburătoare,nici de parașute culturicite între două numere prime,se încadrează la RTV îi năucește pe tonți.

Vezi toate comentariile (9)