Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

FOTO Cum arată primul hibrid porc-maimuţă, realizat de cercetătorii chinezi

8 Dec 2019 10:08:52
Autor: Afrodita Cicovschi
Cercetătorii au injectat celule maimuţă modificate genetic în mai mult de 4.000 de embrioni de porci. FOTO EPA EFE Rungroj Yongrit

Oamenii de ştiinţă au încercat să creeze primul hibrid porc-maimuţă prin injectarea celulelor de maimuţă modificate genetic în embrionii porcilor, relatează Mirror.

Cei doi porci s-au născut cu trăsături de maimuţe, însă au murit o săptămână mai târziu, a declarat Tang Hai, şeful Laboratorului de stat al celulelor stem şi al biologiei reproductive din Beijing.

Experimentul urmăreşte controversata încercare a omului de ştiinţă spaniol Juan Carlos Izpisua Belmonte de a crea hibrizi porc - om în urmă cu doi ani.

Tang şi echipa sa au injectat celule maimuţă modificate genetic în mai mult de 4.000 de embrioni de porci înainte de implantarea lor în scroafe, potrivit New Scientist, scrie Mirror.uk.

FOTO newscientist.com

După moartea acestora, cercetătorii continuă să caute o modalitate de a crea animale sănătoase cu un nivel ridicat a celulelor de maimuţe.

În 2017, echipa lui Juan Carlos Izpisua Belmonte de la Institutul Salk din California a creat hibrizi de porc-om, dar numai aproximativ una din 100.000 de celule au fost umane şi, din motive etice, embrionii au avut voie să se dezvolte doar o lună. Preocuparea este că creierul unui hibrid ar putea fi parţial uman.

Acesta este motivul pentru care Hai şi echipa sa au folosit maimuţe în locul celulelor umane, scrie newscientist.com.

„Având în vedere eficienţa extrem de scăzută a hibrizilor şi moartea tuturor animalelor, consider că este destul de descurajant”, spune biologul celulelor stem Paul Knoepfler de la Universitatea din California, Davis.

Nu este convins că va fi vreodată posibil să crească organe adecvate pentru transplant prin crearea unor hibrizi animal-uman.

Conform unui raport din iulie publicat în ziarul spaniol El País, echipa lui Belmonte ar fi creat hibrizi pentru maimuţe umane, în activitatea desfăşurată în China. Rezultatele nu au fost încă publicate.

dedak puiu
8.12.2019, 11:17:12

Deci, cum arată?

+1 (1 vot)
mihai radu
8.12.2019, 12:01:57

Cercetatorii cauta de mult un procedeu de creare a organelor umane pentru transplant,dar tare mi-e teama sa nu creeze un monstru gen Hulk si care sa se si reproduca !

+1 (1 vot)
Markus Roman
8.12.2019, 12:17:36

Chinezii sunt in urma romanilor. La noi toti lingaii lui Iohannis arata ca hibridul porc-maimutza si se comporta corespunzator acestei noi specii. Aflai din surse sigure ca deja au reusit sa scoata si hibridul magar-porc. Cica Dide, Dinita, Bot si Marian Ceausescu ar fi primele exemplare dintre acesti hibrizi.

-6 (14 voturi)