Fratele „de foc” al Pământului: planeta cu aceeaşi dimensiune şi densitate ca Terra

Planeta de lavă are dimensiunile şi densitatea Pământului

Cercetătorii care studiază exoplanetele care seamănă cu Pământul au reuşit să descopere un corp ceresc care are aceaşi densitate şi dimensiuni ca Terra. Cu toate acestea, este în totalitate diferită.

Kepler-78b este cu 1,2 ori mai mare decât Planeta noastră, dar diferenţele sunt uriaşe. E de 100 de ori mai aproape de steaua sa decât Terra şi orbita sa durează 8,5 ore. Ca o consecinţă, suprafaţa planetei are o temperatură cuprinsă între 3.700 şi 5.100 de grade Fahrenheit. Căldura, combinată cu radiaţile ultraviolete înseamnă că planeta nu are o atmosferă asemănătoare nouă sau vreo suprafaţă ocupată de apă. "E o planetă de lavă. Suprafaţa e cuprinsă din lavă lichidă. E complet diferită de Pământ", a declarat Francesco Pepe, autorul studiului publicat în revista "Nature".

Kepler-78b, chiar dacă nu seamănă mai mult cu Terra este de interes pentru cercetători. Aceştia vor să afle de ce, deşi este atât de aproape de steaua sa, nu a căzut, nu a fost atrasă de forţa gravitaţională şi nu s-a ciocnit cu steaua sa. "Teoriile nu pot explica de ce nu a căzut în stea", au declarat cercetătorii.

De asemenea, specialiştii vor să afle, studiind exoplanetele dacă o compoziţie din fier şi pietre este o regulă sau o excepţie pentru exoplanetele de dimensiunea Pământului. NASA a plănuit o misiune în 2017 care va studia mai bine această chestiune.

Kepler descoperă chiar şi după ce s-a stricat

Ceea ce studiază acum cercetătorii sunt rezultate pe care telescopul Kepler le-a oferit acum ceva vreme, deoarece acesta nu mai este în uz.

Kepler a fost lansat în martie 2009 cu scopul de a studia planete care seamănă cu Terra, dar sunt în afara Sistemului nostru solar, dar în galaxia Calea Lactee. Era echipat cu o cameră de 95 de megapixeli şi cu o oglindă de telescop de 1,4 metri. Practic, Kepler putea să vadă planetele care orbitau în jurul stelelor lor şi să calculeze mărimea acestora şi cât de departe sunt.

În iulie 2012 au apărut primele probleme cu Kepler, iar în mai 2013 un al doilea giroscop, făcând aproape imposibilă susţinerea pe orbita potrivită a telescopului. Practic, Kepler are nevoie de 3 roţi pentru axe ca să se orienteze. Acestea funcţionează ca un giroscop. A putut funcţiona cu una stricată, dar acum totul s-a terminat.

Hai să discutăm, ne găseşti pe Facebook - Tech Adevărul