GALERIE FOTO „Florile“ microscopice create în laboratoarele Harvard

„Florile“ de cristal au fost create de cercetătorul Harvard Wim L. Noorduin FOTO Harvard/ Wim Noorduin

Oamenii de ştiinţă din cadrul Harvard School of Engineering and Applied Sciences au descoperit o modalitate de a modela cristale de dimensiuni microscopice în structuri complexe, potrivit LiveScience.com

„Florile“ din imagini au fost create prin amestecarea clorurii de bariu cu silicatul de sodiu, în apă. Rezultatul obţinut s-a combinat în mod natural cu dioxidul de carbon din aer şi a dat naştere unor cristale din carbonat de bariu.

Wim L. Noorduin, conducătorul proiectului, a descoperi că, pe măsură ce cristalele se auto-asamblează, le poate controla forma, mărimea şi direcţia în care cresc prin modificarea unor anumiţi factori. El a umblat la temperatura mediului, cantitatea de dioxid de carbon şi la aciditatea apei.

Creşterea nivelului de dioxid de carbon permis în reacţie dă naştere frunzelor late. Fluctuarea acidităţii duce la ondularea petalelor. Echipa a reuşit, astfel, să creeze aceste structuri pe orice suprafaţă. Fotografiile au fost făcute cu ajutorul unui microscop electronic, care se foloseşte de electroni pentru a ilumina şi mări subiectul. Culorile „florilor“ au fost adăugate digital.

„Când priveşti prim microscopul electronic e ca şi cum te-ai scufunda în ocean şi ai vedea câmpuri întregi de corali şi bureţi de mare. Câteodată uit să fac poze pentru că este atât de frumos de privit“, a declarat profesorul de la Harvard.

Manipularea cristalelor nu are numai rol estetic. Cercetătorii au putut afla cum se formează structurile pe bază de siliciu în natură iar această tehnică poate fi folosită în electronică.

Vrem să discutăm cu voi. Vizitaţi-ne şi pe Facebook!