Galileo Galilei era mult mai inteligent decât s-a crezut. Optica telescopului său era cu mult înaintea vremii

Galileo a reuşit, cu îmbunătăţiri aduse telescopului, să vadă mai bine în spaţiul extraterestru. FOTO NASA

Galileo Galilei este un nume mare în astronomie, mai ales pentru că a dovedit că teoria lui Copernic este îndreptăţită. Cercetătorii s-au apucat să-i cerceteze instrumentul de scrutare a spaţiului şi au descoperit că italianul era mult mai inteligent decât s-a presupus.

Galileo Galilei a cercetat spaţiul extraterestru prin telescop şi a adus câteva modificări acestuia pentru a-i oferi o mai bună imagine asupra secretelor pe care le ascund stelele şi plantele. Câţiva cercetători de la Universitatea din Haifa, Israel, au descoperit că Galilei avea câteva teorii revoluţionare cu privire la optică, le-a aplicat în instrumentele sale, dar nu a împărtăşit cunoştinţele cu alţii, notează Gizmodo.

Multe sute de ani s-a crezut că îmbunătăţirile aduse de Galilei telescopului au fost fireşti, optica, precum alte domenii, evoluează în mod constant. Totuşi, se pare că este doar jumătate de adevăr această presupune. Italianul nu ar fi descoperit cei patru sateliţi ai planetei Jupiter sau fazele planetei Venus, dacă nu ar fi venit cu o teorie nouă aplicată între 1609 şi 1610.

Vizionarul italian a crescut de 21 de ori rata de mărire a telescopului şi a introdus controlul manual al deschiderii, astfel încât a putut reduce aberaţiile optice. În lucrarea celor de la Universitatea din Haifa se arată că Galilei avea o cunoaştere foarte bună a opticii, astfel încât să poată calcula gradul de mărire şi modul în care poate modifica deschiderea. Mai mult, italianul se pare că a definit şi calculat câmpul de acoperire şi a putut măsura astfel distanţa între corpurile din spaţiu.

Cei care au cercetat telescopul lui Galilei susţin că toate aceste modificări nu puteau veni firesc şi asta demonstrează geniul său. Totuşi, în ciuda realizărilor sale, nu poate fi verificată această teorie. El nu şi-a publicat niciodată aceste idei despre optică.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.