Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

VIDEO Microbi străvechi, de pe vremea dinozaurilor, readuşi la viaţă. „Sunt înfometaţi, gata să se înmulţească“

30 Jul 2020 12:19:28
Autor: George-Andrei Cristescu

Oceanul Planetar continuă să-i uimească pe oamenii de ştiinţă, care au descoperit într-o expediţie microbi de pe vremea dinozaurilor, care absorbeau hrană.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că particulele au rezistat de pe vremea dinozaurilor cu foarte puţin oxigen şi aproape fără niciun pic de hrană, la 5.700 de metri sub apele mării.  Uimitor este faptul că aproape toate bacteriile din probele incubate în laborator s-au trezit. Analizele genetice au arătat că aparţin mai multor grupuri de bacterii, majoritatea frecvent întâlnite în apa mării, unde joacă un rol în descompunerea materiilor organice, conform Digi24.

"Expediţia a fost făcută în Pacificul de Sud, în zona cu cea mai mică productivitate din întreg oceanul, cu cele mai curate ape din lume.  Se ştia că există viaţă în adâncul sedimentelor din apropierea continentelor, unde este îngropată multă materie organică. În sedimentele abisale, din adâncul Oceanului, se credea că nu există viaţă la adâncimi mai mari de câţiva metri.  Am descoperit că există viaţă în adâncul oceanului, îngropată adânc în sedimente, până la fundul de rocă al mării", a dezvăluit Steven D'Hondt, geomicrobiolog.

"Principala noastră întrebare era dacă viaţa poate exista într-un mediu atât de sărac în nutrienţi. Am vrut să vedem cât de mult pot supravieţui microbii în absenţa hranei. Am fost surprinşi să vedem că 99,1% dintre microbi puteau absorbi hrană, ceea ce înseamnă că erau vii, că au supravieţuit 100 de milioane de ani", a spus Yuki Morono, cercetător JAMSTEC.

Steven D'Hondt, oceanograf: "Ceea ce este cel mai interesant este că acest studiu arată că viaţa din sedimentele străvechi din oceanul planetar nu are limite. În cele mai vechi sedimente pe care le-am analizat, unde era cea mai mică cantitate de substanţe nutritive, există organisme încă vii, care se pot trezi, creşte şi înmulţi".

geek-a-contra
30.07.2020, 12:38:06

„Sunt înfometaţi, gata să se înmulţească“ Citeste mai mult: adev.ro/qe9yh9 si, ma rog domniilor voastre, ce altceva stiu sa faca si cu ce altceva se ocupa microbii decit sa se hraneasca si sa se inmulteasca? cu urzirea planurilor de a prelua puterea pe pamint?

Azzumbo Jo
30.07.2020, 12:59:48

Boss, microbii astia au continuat sa se hraneasca si inmulteasca de atunci. Daca o persoana mai putin dotat intelectual, cum ar fi, de exemplu, Badulescu sau Robert Negoitza, ar citi acest text, ar intelege ca microbii aia au fost criogenati acum cateva milioane de ani si nu s-au mai hranit sau multiplicat de atunci. Acum, ca au fost descoperiti, ei abia asteapta sa invadeze planeta, sau ceva de genul.

+1 (1 vot)
Realist
30.07.2020, 13:26:10

Adevaratul mesaj ale acestei vesti este ca VIATA este un fenomen al naibii de persistent - cu mare potential de contaminare cel putin la nivelul acestui sistem planetar ! Din alt punct de vedere - oamenii scapa din vedere ca forma de viata dominanta pe Terra sunt chiar acesti ... "microbi". Infesteaza toate mediile posibile - inclusiv corpul uman, unde exista forme de viata microscopica de 10 ori mai numeroase decât celulele proprii ale organismului uman (archee, protozoare, virusuri, ciuperci) !

Tomescu Tom
30.07.2020, 19:23:36

Pe " piață ", când îi lansează ? Virușii , microbii străvechi ? . Ar fi bine totuși să pregătiți și un antidot .. :))) . Genul ăsta de articole ...ar trebui să ne familiarizeze cu ceea ce vine după Covid ?