NASA a găsit un ocean pe una dintre lunile lui Saturn. Enceladus ar putea fi un incubator pentru viaţa extraterestră

Luna Enceladus a lui Saturn, situată la 1,4 miliarde de kilometri de Pământ este cel mai nou candidat al NASA pe lista posibilelor incubatoare pentru viaţă extraterestră, potrivit Techno Buffalo.

Agenţia spaţială americană a publicat un nou studiu în care anunţă că luna ar putea adăposti un ocean de apă lichidă, sugerând că suprafaţa îngheţată a satelitului ar putea fi un medie proprice pentru microbi extratereşti.

Dovezile au fost descoperite de sonda Cassini şi confirmă teorii din 2005, când se presupunea că Enceladus avea un rezervor subteran de apă. Pe atunci fuseseră observaţi vapori de apă la polul sud al lunii. Fenomenul este similar celui observat pe luna Europa, a lui Saturn.

Cercetătorii susţin că oceanl de pe Enceladus are o adâncime de aproximativ 10 kilometri şi se află sub o scoarţă de gheaţă care are o grosime între 30 şi 40 de kilometri. Totuşi, cel mai important aspect al descoperirii este faptul că oceanul stă pe o podea din rocă, lucru care face posibile tot felul de reacţii chimice.

Luna Enceladus are un diametru de aproximativ 500 de kilometri şi nu a fost considerată un potenţial loc propice pentru dezvoltarea vieţii extraterestre până când Cassini nu a ajuns la Saturn, în 2004.

Sonda a zburat în apropierea satelitului natural de 19 ori, de trei ori între 2010 şi 2012. „Deducem variaţile gravitaţionale cu ajutorul unui concept din fizică numit efectul Doppler. Acelaşi principiu este folosit şi de aparatele de radar. Când nava zboară pe lângă Enceladus, viteza sa este perturbată în funcţie de variaţiile câmpului gravitaţional pe care încercăm să îl măsurăm“, a explicat Samir Asmar, de la NASA.

Cu ajutorul acestor măsurători s-a determinat că polul sud al lunii avea o densitate mai mare decât alte porţiuni.