O planetă acoperită cu lavă, descoperită în apropierea Pământului

Planetă acoperită de lavă descoperită în apropierea Sistemului nostru Solar    FOTO: realitatea.net

O lume străină şi fierbinte, descoperită de oamenii de ştiinţă de la NASA, este cea mai apropiată planetă, aflată la doar 33 de ani lumină de Pământ.

Planeta UCF 1.01 a fost descoperită de telescopul spaţial Spitzer şi este mai mică decât Terra, măsurând două treimi din dimensiunea Pământului, diametrul său fiind 66% din cel al planetei noastre.

Planeta nu a fost descoperită prin observare directă, fiind mult prea mică pentru a putea fi observată cu orice fel de lentilă, ci atunci când cercetătorii urmăreau planeta GJ 436, ce orbitează aceeaşi stea, şi au observat variaţii în cantitatea de lumină infraroşie emisă de stea. Lumea nou descoperită este descrisă ca fiind „foarte mică, foarte fierbinte şi foarte aproape” şi, cel mai probabil, este lipsită de atmosferă.

De fapt, lumea infernală este „în mare parte moartă din punct de vedere geografic” şi se crede că este   acoperită de lavă topită şi vulcani, după spusele echipei care a descoperit-o, scrie HuffingtonPost.

În ciuda faptului că se află la o distanţă suficient de departe de Sistemul nostru Solar pentru ca noi să nu putem ajunge acolo, dacă s-ar călători cu viteza navei spaţiale Voyager 1, care e pe punctul de a  ajunge în spaţiul inter-stelar, tot ne-ar lua 582.000 de ani pentru a ajunge.

Existenţa acestei planete indică faptul că lângă sistemul nostru solar există lumi asemănătoare Pământului şi ajută cercetătorii să înţeleagă cum să le identifice.

„Sper că observaţiile viitoare vor confirma aceste rezultate interesante, ceea ce demonstrează că Spitzer poate descoperi exoplanete la fel de mici ca Marte. Chiar şi după nouă ani petrecuţi în spaţiu, observaţiile Spitzer continuă să aducă direcţii ştiinţifice noi şi importante ”, declară Michael Werner, om de ştiinţă la NASA.