Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

Radio România Cultural: Realizare ştiinţifică de excepţie a unei echipe internaţionale de cercetători, majoritari de la Centrul ELI-NP de la Măgurele

2 Jul 2020 21:39:14
Autor: Radu Eremia
FOTO Mediafax

O echipă internaţională de cercetători din România, Japonia, Italia şi Germania, condusă de un cercetător suedez angajat al Centrului ELI-NP de la Măgurele, confirmă experimental, prin măsurători extrem de precise, realizate într-un aranjament experimental unic în lume, existenţa unei forme foarte rare a radioactivităţii gama a nucleelor, notează Radio România Cultural.

Potrivit sursei citate, rezultate iniţiale  publicate în urmă cu cinci ani în revista Nature de către o echipă a Institutului pentru Fizică Nucleară al Universităţii Tehnice din Darmstadt, Germania au fost acum confirmate de această echipă internaţională de cercetători, majoritatea aparţinând ELI-NP, echipă coordonată de fizicianul suedez Pär-Anders Söderström, cercetător la ELI-NP şi prim autor al articolului apărut în numărul din 26 iunie al revistei Nature Communications.

„E important în primul rând pentru că e ceva nou în studiul nucleului atomic”, a declarat directorul ELI-NP, Nicolae Zamfir pentru Radio România Cultural. În al doilea rând, directorul ELI-NP a subliniat că experimentul demonstrează că unul dintre ansamblurile experimentale folosite „merge perfect”.

Componenţa echipei:  P.-A. Söderström, L. Capponi, E. Açıksöz, T. Otsuka, N. Tsoneva, Y. Tsunoda, D. L. Balabanski, N. Pietralla, G. L. Guardo, D. Lattuada, H. Lenske, C. Matei, D. Nichita, A. Pappalardo & T. Petruse).

Citeşte aici întreg articolul