Sistemele solare cu două stele pot avea planete ca Pământul pe care să fie viaţă

Un nou studiu a arătat că se pot dezvolta planete care să susţină viaţa în sistemele solare care au perechi de stele. Echipa care a ajuns la această concluzie este compusă din 39 de cercetători de la diverse institute din Statele Unite ale Americii şi au descoperit de curând două planete care orbitează în jurul a două stele. Acesta este denumit „sistem binar”.

Descoperirea a fost făcută cu telescopul Kepler al NASA, iar planetele identificate de cercetători orbitează în jurul a două stele care au o masă destul de mică. Ideea că viaţa se poate dezvolta în astfel de sisteme nu e nouă, dar până acum era la gradul de teorie science fiction, fiind folosită şi în filmul „Star Wars”, notează BBC.

Sistemul solar Kepler-47 este la o distanţă de Pământ de aproximativ 5.000 de ani şi a fost localizat în constelaţia Cygnus. Acesta are două stele care trec una pe lângă cealaltă la fiecare şapte zile şi jumătate. Una dintre stele este asemănătoare Soarelui, iar cea de-a doua este mai mică cu două treimi şi emite de 175 de ori mai puţină lumină. Cea mai apropiată planetă de această pereche de aştri este de trei ori mai mare decât Pământul, iar cea de-a doua este puţin mai mare decât Uranus.

Kepler-47b este planeta din interior şi realizează o rotaţie completă în 49 de zile, iar Kepler-47c este cea mare şi încheie o rotaţie în 303 zile. Orbita lui Kepler-47c este catalogată de specialişti drept „zona locuibilă”, o regiune unde nu este nici prea frig, nici prea cald, astfel că apa poate să rămână în formă lichidă la suprafaţa planetei. Au mai fost descoperite astfel de planete şi sisteme solare, dar acesta este primul care are două stele.

Coautorul studiului, Joshua Carter de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică, a spus că sunt şanse destul de mari pentru ca în astfel de sisteme solare să se dezvolte planete ca Pământul. „Kepler-47 are o arhitectură planetară tipică, doar că are planetele dispuse în planul orbital al celor două stele”, a mai afirmat acesta.