Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

Un animal microscopic a fost îngheţat şi a supravieţuit 24.000 de ani în Siberia

8 Jun 2021 12:08:26
Autor: Lorena Mihăilă
Foto via CNN

Un animal microscopic a revenit la viaţă după ce a fost îngheţat timp de 24.000 de ani în Siberia şi apoi a reuşit să se cloneze, a anunţat luni o echipă de oameni de ştiinţă din Rusia, informează AFP, citată de G4Media.

Descoperirea ridică întrebări cu privire la mecanismele utlizate de acest animal multicelular, un rotifer din clasa Bdelloidea, pentru a rezista de-a lungul acestei lungi perioade de repaus.

Specialiştii au identificat anterior microbi unicelulari capabili de astfel de reuşite.”Raportul nostru reprezintă dovada cea mai solidă de până acum potrivit căreia animalele multicelulare ar putea rezista zeci de mii de ani în criptobioză, o stare în care metabolismul este aproape complet oprit”, a spus Malavin, de la Institutul de studii fizico-chimice şi biologice ale solului din Pushchino, Rusia.

Echipa de cercetători a utilizat un instrument de foraj pentru a preleva eşantioane din râul Alazeia din regiunea arctică a Rusiei, apoi a folosit datarea cu radiocarbon pentru a determina faptul că vârsta specimenului era între 23.960 şi 24.485 de ani.

Doar muşchii şi unele plante au reuşit să se regenereze după mii de ani petrecuţi în gheaţă. Acum, şi rotiferele pot fi puse pe lista organismelor care sunt capabile să supravieţuiască pe termen nelimitat.

Odată dezgheţat, animalul a reuşit să se reproducă singur, folosind un proces numit partenogeneză.

Cu o lungime de aproximativ o jumătate de milimetru, rotiferele sunt nevertebrate acvatice care trăiesc de obicei într-un mediu cu apă dulce.

„Putem să folosim acest organism ca model pentru a studia supravieţuirea în urma îngheţării şi desecării în acest grup şi să îl comparăm cu alte animale rezistente, cum ar fi tardigrade, nematode şi altele”, a adăugat Malavin.

Noah Scînteia@Vancouver.ca
8.06.2021, 12:18:14

Ca Lenin...

Caius Iulius Caesar
8.06.2021, 12:56:36

Doamna Lorena, 24.000 de ani nu reprezinta supravietuire pe termen "nelimitat", dar este un exemplu excelent de conservare a energiei biologice. Cu stima

-5 (9 voturi)
Noah Scînteia@Vancouver.ca
8.06.2021, 13:10:25

Doar orthodoxii supravietuiesc nelimitat in loc cu verdeatza...

KLN
9.06.2021, 09:52:23

E bunica lui Iliescu

-1 (1 vot)
OmTacut2 มวยโบราณ
12.06.2021, 02:03:15

Oare ar putea sa=l cloneze pe Stalin?