Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

Un manuscris de lucru pentru teoria relativităţii a lui Einstein a fost vândut pentru 11 milioane de euro

24 Nov 2021 02:41:40
Autor: Malina Gindu
FOTO: AFP

Un manuscris cu calculele făcute de Albert Einstein în timp ce încerca să formuleze teoria relativităţii a fost vândut la licitaţie pentru 11 milioane de euro. Vânzarea de la casa de licitaţii Christie's din Paris a doborât recordul pentru un document ştiinţific autografiat, conform BBC.

Este unul dintre cele doar două documente care arată modul în care fizicianul teoretician a lucrat la marea sa descoperire ştiinţifică. Teoria, publicată în 1915, a transformat modul în care omenirea înţelege spaţiul, timpul şi gravitaţia.

Manuscrisul a fost redactat între 1913 şi 1914 de Einstein şi de colegul său elveţian, Michele Besso, care a păstrat documentul.

"Einstein a păstrat foarte puţine notiţe, aşa că simplul fapt că manuscrisul a supravieţuit şi a ajuns până la noi îl face deja extraordinar", a declarat Vincent Belloy, un expert al casei de licitaţii.

Christie's a declarat că vânzarea a „atras colecţionari din întreaga lume care cunosc importanţa documentului". Cu toate acestea, cumpărătorul documentului de 54 de pagini nu a fost dezvăluit. În luna mai a anului trecut, o scrisoare scrisă de Einstein care conţinea cea mai faimoasă ecuaţie a teoriei, E=mc², a fost vândută cu peste 1,2 milioane de dolari.