Un start-up rusesc vrea să afişeze mesaje publicitare în spaţiu, alături de Pepsi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO via Wired.com
FOTO via Wired.com

Startup-ul rusesc StartRocket plănuieşte să lanseze mici sateliţi care proiectează reclame ce pot fi văzute pe cer noaptea, iar PepsiCo va fi primul său client.

Ştirea a fost confirmată de Olga Mangova, purtătoarea de cuvânt a PepsiCo Rusia, pentru cei de la Futurism. ”Panourile publicitare în orbită sunt o revoluţie a pieţei comunicaţiilor” a declarat aceasta, spunând că Pepsi crede în potenţialul celor de la StartRocket.

Startup-ul rusesc va folosi CubeSats (sateliţi în miniatură) pentru a crea constelaţii artificiale, care vor promova băutura energizantă Adrenaline Rush, într-o ”campanie împotriva stereotipurilor şi prejudecăţilor nejustificate împotriva gamerilor”.

Iniţial, Start Rocket a anunţat că echipamentul va fi gata pentru a fi trimis pe orbită până în 2020, însă se pare că planurile s-au schimbat, iar noile estimări arată anul 2021 ca dată de lansare plauzibilă. Compania strânge în continuare fonduri, având un cost estimat de 20.000 de dolari pentru opt ore de funcţionare a reclamelor.

Suma pentru care a fost încheiat contractul cu Pepsi nu a fost dezvăluită, la fel ca modul final în care va arăta reclama pentru Adrenaline Rush.

Planul startup-ului din Rusia a fost îndelung criticat. Nu foarte mulţi sunt dispuşi să vadă reclame strălucind puternic pe cerul nopţii, iar trimiterea unor constelaţii artificiale în orbită ar putea creşte riscul de coliziuni cu gunoiul spaţial.

Ideea trimiterii unor panouri publicitare în spaţiu nu este însă una nouă. Aceasta a circulat încă din anul 1993, când celebrul astronom şi astrofizician american, Carl Sagan, a numit-o ”o monstruozitate”.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite