Ştiinţă

articolul anterior articolul urmator

VIDEO Momentul în care o sondă NASA atinge suprafaţa asteroidului Bennu, aflat la 300 de milioane de kilometri distanţă

22 Oct 2020 09:54:46
Autor: Călin Gavrilaş
Sonda Osiris-Rex atingeasteroidul Bennu - captură video

300 de milioane de kilometri despart Pământul de asteroidul Bennu. Sonda Osiris - Rex se va întoarce cu mostrele colectate pe 24 octombrie 2023.

NASA a publicat primele imagini cu secundele în care sonda Osiris - Rex a atins pentru scurt timp suprafaţa asteroidului Bennu aflat la peste 300 de milioane km de Terra, informează Hotnews.

Osiris-Rex este aşteptată să se întoarcă pe Pământ în data de 24 octombrie 2023. peste câteva zile, specialiştii NASA vor şti exact dacă sonda a reuşit să colecteze mostre de pe suprafaţa asteroidului. Sonda a atins asteroidul într-o zonă în care era u crater, fiind considerat un loc acoperit cu nisip fin.

„Se poate vedea că particulele zboară în toate părţile. Chiar am făcut oarecum dezordine pe suprafaţa asteroidului, dar este o dezordine bună”, spune Dante Lauretta de la NASA.

Calendarul prevede că Osiris mai poate face două încercări de colectarea. Misiunea a costat 800 milioane dolari.

După ce a atins suprafaţa asteroidului, sonda a eliberat un jet de azot care să ridice particule de praf ce au fost aspirate de capul colector al navetei. Dacă nu a reuşit colectarea de mostre acum, o viitoare încercare va putea fi realizată în ianuarie 2021.

În septembrie 2016 a fost lansată sonda Osiris-Rex care a ajuns doi ani mai târziu la asteroidul Bennu şi timp de un an l-a cartografiat, iar cei de la NASA au ales apoi locul unde sonda a atins apoi suprafaţa în încercarea de a lua mostre de sol.

Asteroidul Bennu are aproape jumătate de km diametru şi se estimează că a apărut acum 4,5 miliarde de ani, la foarte puţin timp după naşterea sistemului solar. ”Asteroizii sunt un fel de capsule ale timpului ce plutesc în spaţiu şi ne pot da mostre de fosile de la naşterea sistemului solar”, spunea Lori Glaze, directorul diviziei ”planetary science” de la NASA.

Citeşte şi:

O misiune a NASA a reuşit să colecteze mostre de pe suprafaţa unui asteroid

NASA a atribuit Nokia un contract de 14,1 milioane de dolari pentru construirea primei reţele 4G pe Lună din istorie

Schnauzer Berger
22.10.2020, 15:57:32

Fascinant ce se poate face azi!Cit de putin mai este momentul cand un om va calca pe marte. Devin reale povestile si toate lucrurile imaginate in copilarie. Coplesitor!

Realist
22.10.2020, 16:07:45

SF de-a dreptul ! Un robot la 300 milioane de km distanta !

Radu Mircea
22.10.2020, 19:47:47

# Schnauzer Berger Dedicam aceasta victorie a mintii omenesti sf. Dimitrie cel Nou Ocrotitorul Bucurestiului , a carei hirca o puteti pupa la sfirsit de saptamina doar daca aveti buletin de Bucuresti . nihil sine deo .....hi hi hi hi .....

nihil sine deo
23.10.2020, 01:10:46

coplesitor, cat de usor poate cineva sa te uimeasca. Sondele voyager , facute in anii 70, au ajuns deja in alta galaxie, iar tu te orgasmesti pt un robotel care aspira niste praf de pe o piatra aflata langa pamant. Vino ti in fire

-2 (2 voturi)
Realist
23.10.2020, 09:58:07

Mai asta a lu' dzeu, Voyager sunt intr-adevar un record de distanta si o mare reusita, dar acele misiuni au fost incomparabil mai simplu de ghidat fata de misiunea de a te apropia de un asteroid minuscul (la scara planetara) si de a manevra milimetric pentru a lua probe la 300 de milioane de km de Terra !

Vezi toate comentariile (9)