VIDEO O nouă specie descoperită: Olinguito sau cum arată un hibrid între un raton şi un ursuleţ de pluş

Olinguito are ochii mari, o blană de culoare maro spre portocaliu şi trăieşte în pădurile din Columbia şi Ecuador FOTO Daily Mail

Cercetători din Statele Unite au descoperit o nouă specie de mamifer carnivor care trăieşte în pădurile din Columbia şi Ecuador. El a fost numit olinguito şi este prima specie carnivoră identificată în Emisfera Vestică din ultimii 35 de ani.

Zoologul Kristofer Helgen, care este şeful echipei de cercetători al studiului publicat în revista americană Zookeys, a declarat pentru „BBC News”: „Descoperirea lui olinguito arată că lumea nu este complet descoperită şi ascunde încă secrete. Dacă noi carnivore pot fi încă descoperite, ce alte surprize ne aşteaptă?”.

„A descrie şi a clasa aceste specii reprezintă prima etapă pentru a înţelege bogăţia şi diversitatea vieţii pe planetă", a adăugat omul de ştiinţă.

Acest animal este cel mai recent membru descoperit al familiei Procyonidae, din care mai fac parte ratonii şi kinkajou sau ursul de miere, precizează zoologii, care au identificat noua specie plecând de la specimene conservate de un secol în muzee, dar considerate până în prezent alte specii deja cunoscute.

Cântărind circa 900 de grame, olinguito are ochii mari, o blană de culoare maro spre portocaliu şi trăieşte în pădurile din Columbia si Ecuador, unde populaţia locală îl numeşte „neblina”.

Micuţii au o blană deasă, cu firul de păr lung FOTO Daily Mail

animal foto daily mail

Cercetătorii au examinat peste 95% din specimenele de olinguito conservate în muzeele din întreaga lume, testând ADN-ul şi analizând datele istorice şi au descoperit, spre marea lor surpriză, existenţa lui olinguito, o specie care nu mai fusese descrisă anterior în studii ştiinţifice.

Primele indicii notate de Kristofer Helgen au fost dinţii şi craniul lui olinguito - care sunt mai mici şi prezintă o formă diferită în raport cu alţi olingos. Cercetatorii au constatat, de asemenea, examinând pielea de olinguitos, că această specie are dimensiuni mai mici şi o blană mai deasă, cu firul lung.

Printre altele, această specie trăieşte într-o zonă unică din nordul Anzilor, între 1.600 şi 3.000 de metri altutidine, mai sus decât alte specii de olingo.

Echipa de cercetători apreciază că 42% din habitatul lor istoric a fost deja ocupat de zone agricole sau urbane, ameninţând astfel această specie.

Olinguito, noua specie de mamifer carnivor care a fost descoperită în Anzi