VIDEO Un român l-a reînviat pe Albert Einstein sub forma unei holograme la 134 de ani de la naşterea fizicianului

Albert Einstein, dacă ar fi trăit, ar fi împlinit astăzi 134 de ani de viaţă. El nu mai este fizic pe Pământ, dar nimic nu-l împiedică să apară sub formă de hologramă.

Cei care l-au reînviat pe Einstein, fie şi doar printr-o hologramă, sunt cei de la Modulab. Aceasta este o platformă inter-disciplinară trans-media care promovează cercetarea şi dezvoltarea noilor metode şi tehnologii de exprimare umană în cadrul artei şi industriilor creative, dar şi la nivel de hobby, se arată pe site-ul Modulab

În ultimii ani Paul, creierul tehnologic al Modulab, a făcut o serie de experimente de interactivitate şi inovaţie tehnologică, iar cel cu Einstein, şi alte holograme, este cel care merită amintit astăzi. Paul a făcut în 2006 primul ecran de aer din lume şi nu s-a oprit până nu a făcut un ecran interactiv moale, scrie Ioana Calen pentru Vice

Albert Einstein a fost un fizician teoretician german. Einstein este recunoscut internaţional drept autorul teoriei relativităţii, iar în 1921 a primit Premiul Nobel pentru Fizică. El a mai publicat peste 300 de lucrări ştiinţifice şi peste 150 în alte domenii. Teoria relativităţii generalizate (1915) extinde principiul relativităţii mişcării neuniforme, elaborând o nouă teorie a gravitaţiei. Einstein s-a născut pe 14 martie 1879 şi a murit pe 18 aprilie 1955 la Princeton.

Albert Einstein şi celebra sa formulă

Una din formulele celebre ale lui Einstein este E=mc² care cuantifică energia disponibilă a materiei. Pe această formulă se bazează atomistica, secţiunea din fizică care studiază energia nucleară. Alte contribuţii ale sale includ cosmologia relativistă, teoria capilarităţii sau probleme clasice ale mecanicii statistice cu aplicaţii în mecanica cuantică. Einstein nu s-a manifestat doar în domeniul ştiinţei. A fost un activ militant al păcii şi susţinător al cauzei poporului evreu căruia îi aparţinea.

Ecranul de aer al lui Paul este prezentat mai mult în acest videoclip publicat de inventator pe Vimeo. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul Vice.

Holopix showreel 20min from eugen paul on Vimeo.